30 April 2010

Keistimewaan Score A Programme


Di Malaysia, kehadiran e-learning masih lagi baru jika dibandingkan dengan negara-negara barat khasnya di US. E-learning di negara kita lebih menjurus kepada pembelajaran secara jarak jauh dan online yang kebanyakannya hanya ditawarkan di peringkat Universiti serta kolej-kolej swasta yang menjalankan usahasama dengan Universiti-universiti luar negara.

Dengan disokong oleh kecanggihan sistem rangkaian seperti Internet serta teknologi digital, konsep e-learning seperti web portal dan online jarak jauh seharusnya dimanfaatkan sepenuhnya oleh semua pihak.

Adalah diharapkan dengan adanya konsep e-learning ini, mutu pendidikan negara akan meningkat. Secara tidak langsung visi negara dalam usaha menambahkan kadar celik IT sedikit sebanyak akan berjaya dalam tempoh terdekat ini.

Kaedah e-learning ini seharusnya diperkenalkan secara lebih meluas bermula dari peringkat sekolah rendah bagi memupuk pelajar khasnya kanak-kanak mencintai ilmu pengetahuan disamping merangsang minat mereka untuk belajar.

Belajar secara online merupakan kaedah pembelajaran anak-anak masa kini. Sebagai ibubapa kita seharusnya peka akan perubahan ini. Namun kita juga perlu bijak memilih portal yang berkualiti untuk anak-anak kita. Jangan hanya mementingkan harga sahaja tanpa memikirkan kualiti dan keberkesan portal tersebut. Selidik dahulu sebelum melanggannya.

Di sini, saya senaraikan keistimewaan dan kehebatan yang ada pada portal Score A Programme. Diharap ianya dapat membantu ibubapa membuat pilihan yang bijak.


5 Keistimewaan dan Kehebatan Score A Programme
  1. TESTIMONI (Terbukti) dari Tahun 2002 - 2009 (7 Tahun)

  2. PENGIKTIRAFAN :-

    • Kementerian Pelajaran Malaysia

    • Sijil Patuh Syariah (Syariah Compliance)

    • sokongan PIBG Nasional

    • Cikgu Rokiah Alias (Mantan Pengetua Cemerlang Malaysia)

    • Dr.Shukri Abdullah (Pakar Strategi Belajar)


  3. Set-set Soalan Peperiksaan Sebenar UPSR, PMR & SPM - 1993 - Terkini

    • EKSKLUSIF dari Kementerian Pelajaran Malaysia

    • RAHSIA Nur Amalina / Saranan Dr Shukri Abdullah
      (Biasakan dengan corak-corak soalan peperiksaan sebenar)


  4. eREPORT CARD

    • Melalui SMS (Pertama di Malaysia)

    • Online (Pemantauan tentang Kekuatan/Kelemahan anak berdasarkan Subjek, Topik, Masa & Corak Soalan yang telah dijawab oleh anak)


  5. BOLEH GUNA "FREE" / JANA PENDAPATAN HALAL

0 comments:

Post a Comment